zondag 21 november 2021

The Duchess Kerst


Deze Kerst pop heb ik gehaakt met een patroon van 
Haken met Sofie's haakpatronen.
Het patroon is makkelijk en goed geschreven.
Het pruikje heb ik zelf bedacht
Zo haak ik het al jaren en vind het makkelijk omdat je precies kunt zien 
waar je moet haken.
Ik haak eerst het kapje van de zelfde kleur als het hoofdje alleen dan 6 steken 
meer als het hoofdje zelf, want anders past het niet.
Je haakt het kapje maar in elke toer alleen in de achterste lussen.
De achterkant haak ik altijd 2 toeren langer.
Als het kapje klaar is begin je bij de MG ring en haak je in de voorste lussen en 
zo haak je in spiraal het hele kapje rond zoals je altijd haakt.
Ik heb daarvoor  Soft Aran van Budgetyarn gebruikt.
Voor dit popje heb ik kleur nr 005 gebruikt.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten